Blog Background

Saturday, December 24, 2016

2016 is tahun rajin


Rajin buat ape? Rajin membaking!!! Haaa..setelah 3 tahun dapat hadiah kawen, akhir nye oven aku betol2 panas aku gune kan. Sebelum nie memang Nani jek penah gune. Buat elok da dalam kitchen cabinet, tapi memang tersimpannn aje. Hahaha.

Entah la jugak, ape yang jadik wake up call. Tetibe jek cam terajin nak try buat macam2. Faktor usia mungkin..huahauhau. Plus, dalam FB banyak kan orang share2 resepi, rase macam senang jek nak buat for first timer macam aku, aku akan try la buat

Sedap ke tak sedap, belakang kire. Tapi, memang murai ler yang dekat ngan umah aku, akan selalu dapat merasa. Selalu nye beliau puji sedap, so..ehem..hebat okey aku ini! Kah.

Antara ybende2 pertama kali aku buat dalam tahun ini.
Ice Cream Vanilla Oreo - sedappppp

Chocolate Brownies - senang aje rope nye jemah oiii

Choc moist - paling selalu buat bile dah pandai sebab Rafi suke.

Lempeng gebu kate nye - walopon lempeng aje, 1 kejayaan hokeyyy.
Chewy Gooey Choco Ball - budak opis cakap sedap, tapi pon aku kurang berminat, so tak mo repeat da. haha

Biskut - aku tak berapa suke tapi anak beranak Murai suke sangat and Uya kate lagi sedap dari biskut Subway.
Haaa...nampakkkkk...haha..tapi aku still tak suke, so aku tak kan repeat buat dah kot..


Roti Boy buat sendiriiii..sampai rosak2 mixer..huahuahua..

Naget ayam - sedap, macam yang tempura punye tu..punye lah rajin, bread crump pon aku buat sendiri.
cume mase nie sampai rosak (again) blender, so sebok la ketok bread crump tup tup ayam da terlebey masak.
end up aku nye naget shape petak2 aje..sebab leh potong2 jek, cannot shape2..hahaha

Kueh Keria Antarabangsa - viral nau kan. kasik try la buat..again, murai kate sodap..kikiki
So for 2017, banyak da resepi2 yang dah di print out, untuk di cubatrytest kan. Tak sabaaaaaaa.

No comments:

Post a Comment